جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / کتاب آموزش زبان مجاری / آموزش زبان مجارستانی

آموزش زبان مجارستانی

آموزش زبان مجارستانیReviewed by رضا on Jan 17Rating: ۵.۰آموزش زبان مجارستانی گام به گام مطالعه کتاب خود آموز زبان مجاری - آموزش زبان مجاری به فارسیآموزش زبان مجارستانی گام به گام مطالعه کتاب خود آموز زبان مجاری - آموزش زبان مجاری به فارسی — خلاصه ذکر شده به زبان فارسی را بخوانید تا متوجه هدف اصلی آن بخش شوید. — با کمک لغات داده شده قسمت مکالمه را با دقت مطالعه کنید. — در فصل دوم، بعد از خواندن مکالمه، ابتدا نگاهی به لغات و اصطلاحات آورده شده در کادر بیاندازید
آموزش زبان مجارستانی
آموزش زبان مجارستانی

آموزش زبان مجارستانی – گام به گام مطالعه کتاب خود آموز زبان مجاری

  • خلاصه ذکر شده به زبان فارسی را بخوانید تا متوجه هدف اصلی آن بخش شوید.
  • با کمک لغات داده شده قسمت مکالمه را با دقت مطالعه کنید.
  • در فصل دوم، بعد از خواندن مکالمه، ابتدا نگاهی به لغات و اصطلاحات آورده شده در کادر بیاندازید و سعی کنید معنی سایر لغات آورده شده در متن را حدس بزنید، اگر نتوانستید به فرهنگ لغت مجاری ـ فارسی در انتهای کتاب مراجعه کنید.
  • اطلاعات تاریخی و قومی مرتبط را بخوانید.
  • برای یادگیری ساختار اصلی گرامری به بخش گرامر مراجعه کنید.
  • به بخش مکالمه بازگردید و مطمئن شوید که کاملاً آن را فراگرفته‌اید.
  • به سوالات بروید و خودتان را تست کنید که چه میزان از آن بخش را یاد گرفته‌اید. جواب‌های خود را در بخش “پاسخ سوالات” تصحیح کنید.
  • خود را به جای شخصیت‌ها قرار داده و مکالمه را اجرا کنید.
  • تمارین را انجام داده و پس از چک کردن جواب‌ها مطمئن شوید که چرا آن‌ها پاسخ‌های صحیح بوده‌اند.
  • در آخر، با انجام بخش “آیا متوجه می‌شوید” خودتان را تست کنید. پس از آن مجددا تمرین کنید. سپس توضیح مختصر آورده شده به زبان فارسی را خوانده و شروع به خواندن متن کنید و سعی کنید آن را بفهمید. از همان ابتدا سعی کنید معنی لغات آورده نشده در انتهای متن را حدس بزنید و تا جای ممکن از فرهنگ لغتِ انتهای کتاب استفاده نکنید. اگر واقعا نتوانستید به سراغ آن بروید. با پاسخ به سوالات انتهایی آنچه را که یاد گرفتید محک بزنید. پاسخ‌های خود را تصحیح نموده و با قرار دادنِ خود به جایِ شخصیت‌ها کل متن را دوباره اجرا کنید.

چطور این کتاب را به همراه دیسک فشرده ارایه شده مطالعه کنید:

دیسک فشرده ارایه شده به همراه این کتاب به شما کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری هرچه بهتر تلفظ با لهجه زبان مجاریِ روز آشنا شوید.

دیسک فشرده شامل بخش تلفظ، مکالمه در هر درس و تمارین شفاهی شامل اصطلاحاتی که در درس با آن مواجه شده‌اید می‌باشد. دیسک فشرده حاوی بخش “آیا متوجه می‌شوید” نیز می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود که هر بخش درفصل اول را با گوش دادن به فایل صوتی مربوط به مکالمه در همان حال که آن را از روی کتاب می‌خوانید آغاز کنید. زمانی که مفهوم عمومی و اصلی را دانستید دوباره به آن گوش دهید ولی این بار بدون نگاه کردن به کتاب. به تلفظ، طرز قرائت و زیر و بم صدای گوینده با دقت گوش دهید و سعی کنید جمله به جمله آن‌ها را تقلید کنید.

آموزش زبان مجارستانی – در فصل دوم ممکن است به خوبی متوجه شوید که بدون نگاه کردن به کتاب و فقط با گوش دادن به صدای گوینده قادر به فهمیدن مطالب هستید. هرچه بیشتر به صدای گوینده گوش داده و سعی کنید آن را تقلید کنید، بهتر است.

نخست به دقت روی الفبا و تلفظ حروف کار کنید. زبان مجاری یک زبان فونتیک است بدین‌معنا که همان‌طور که نوشته می‌شود خوانده می‌شود. لذا به محض اینکه آموختید چطور حروف الفبا را تلفظ کنید تقریبا می‌توانید هر چیزی را بخوانید. خواندن به زبان مجاری را با انجام تمارین آورده شده در انتهای “بخش تلفظ” تمرین کنید.

از اینجا به بعد هر بخش از کتاب آموزش زبان مجارستانی دارای الگوی زیر است:

توضیح کوتاهی به زبان فارسی شامل اینکه قرار است در این بخش چه کاری انجام دهید.

مکالمه:

مکالمه بخش اصلی هر درس است بنحوی که در صحبت کردن روزمره با تمامی اصطلاحات و ساختارهای گرامری آمده در این بخش مواجه خواهید شد.

لغات داخل کادر:

در فصل اول، شامل تمامی لغات و اصطلاحات ذکر شده در مکالمه می‌باشد ولی در فصل دوم صرفا شامل لغات و اصطلاحات مهمی است که نیاز دارید لب کلام را متوجه شوید، سایر لغات در فرهنگ لغتِ مجاری ـ فارسی در انتهای کتاب آمده است، و دلیل آن این است که شما را به آموختن لغات در متن تشویق نماید.

سوالات:

به سه دسته تقسیم می‌شوند شامل صحیح یا غلط؟ سوالات تکمیلی و سوالات چند جوابی. این سوالات به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا به درستی مکالمه مذکور را یاد گرفته‌اید یا خیر.

اطلاعات:

شامل اطلاعات تکمیلی در خصوص مجارستان و مجاری‌هاست که مرتبط با همان مکالمه می‌باشد. همچنین این بخش، توضیحی در خصوص اصطلاحات خاص آورده شده در آن مکالمه می‌دهد.

گرامر:

این بخش ساختار اصلیِ گرامری استفاده شده در مکالمه را شرح می‌ دهد. از آنجا که این کتاب برای زبان شناسان نوشته نشده  خیلی وارد جزییات نمی‌شود. گرامر بصورت ساده و روان توضیح داده شده است. در اینجا مواردی که غیر قابلِ چشم‌پوشی است و بعدا ممکن است با آنها مواجه شوید شرح داده شده‌اند. در فصل اول تنها ساختارهای ساده توضیح داده شده‌اند. اگر می‌خواهید زبان مجاری را بصورت عمیق فراگیرید کلیه مواردِ مورد نیازتان در فصل دوم توضیح داده شده‌اند.

تمرین:

این بخش به تحکیم یادگیری لغات و گرامری که در هر بخش می‌آموزید کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند که خود را محک زده و ببینید آیا قادرید در شرایط مشابه مواردی را که آموخته‌اید بکار ببرید یا خیر. پاسخ تمارین در انتهای کتاب در بخش “کلید تمارین” آورده شده است.

آیا متوجه می‌شوید:

در انتهای هر فصل با یک مکالمه یا متن مواجه خواهید شد، که بر مبنای موضوعی مشابه مکالمه همان بخش بوده و شامل لغات و گرامر بیشتری از همان دست است.

بنابراین محک خوبی است تا متوجه شوید چه اندازه مفاهیم آن درس را فراگرفته‌اید. بلافاصله پس از آن، لغات و اصطلاحات اصلی و لازم بکار رفته در متن یا مکالمه آمده است.

سایر لغات را می‌توانید در فرهنگ لغتِ مجاری ـ فارسی در انتهای کتاب پیدا کنید. همچنین در انتهای این مکالمه یا متن سوالاتی پرسیده شده که به درک مطلب بهتر خواننده کمک می‌کند.

آموزش زبان مجارستانی:

در حقیقت این کتاب یک دوره عملی و مناسب کسانی است که کاملا مبتدی بوده و تاکنون هیچ زبانی را فرانگرفته‌اند همچنین برای کسانی که به هر منظوری قصد سفر به مجارستان را داشته و تمایل به برقراری ارتباط در شرایط و مکان‌های مختلف دارند.

به عنوان مثال، در این کتاب خواهید آموخت چطور در مورد خودتان اطلاعات بدهید و یا سوالات مشابهی از دیگران بپرسید، چگونه در رستوران غذا سفارش بدهید، چگونه در خیابان آدرس بپرسید، چطور تمایلات، عدم تمایلات، توافق و یا عدم توافق خود را ابراز کنید، چگونه عذرخواهی کنید، چگونه دعوت کسی را بپذیرید یا رد کنید و سایر موارد.

همچنین دوره آموزش زبان مجارستانی شما را تا حدودی با تاریخچه و آداب و رسوم مردم در کشور مجارستان آشنا می‌کند.

اجازه بدهید فرض کنیم شما برای یک سفر تفریحی و یا کاری کوتاه‌مدت به مجارستان سفر می‌کنید و تمایل دارید یک مقدار، هرچند بسیار اندک و ساده از زبان مجاری را بیاموزید تا به هنگام بازدید از مجارستان حس دلپذیر و خوشایندی بهتان دست بدهد. بدین منظور کافی است تنها فصل اول از این کتاب را مطالعه کنید که شما را با لغات و گرامر پایه آشنا می‌کند به نحوی که بتوانید در شرایط ساده “گلیم خود را از آب بیرون بکشید”.

پس از مطالعه پنج بخش از فصل اول کتاب قادر خواهید بود خودتان جملات ساده بسازید. لغاتی را که نیاز به دانستن معنی آن‌ها دارید در فصل دوم کتاب در هر بخش بصورت مجزا و در انتهای هر تمرین یا مکالمه آورده شده است.

فصل دوم مختص دانش‌آموزانی است که نیازمند دانش به مراتب بیشتری از زبان مجاری هستند. در پایان این دوره بدون شک دانش کافی برای مواجهه با بیشتر شرایط را هم در صحبت کردن و هم در نوشتن بدست خواهید آورید.

خرید کتاب آموزش زبان مجاری به فارسی

همچنین ببینید

تلفظ زبان مجاری

تلفظ زبان مجاری

تلفظ زبان مجاریReviewed by رضا on Feb 9Rating: ۵.۰تلفظ زبان مجاری آموزش زبان مجاری به …

در واتساپ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای شروع مکالمه بر روی "مدیر فروش" کلیک کنید.
معمولاً در عرض  چند دقیقه پاسخ می دهیم