سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / تاریخ مجارستان / ریشه زبان مجاری

ریشه زبان مجاری

ریشه زبان مجاریReviewed by شادی on Jan 17Rating: ۵.۰ریشه زبان مجاریریشه زبان مجاری - برخلاف بیشتر زبان‌های اروپایی که متعلق به زبان‌های خانواده هندو ـ اروپایی (Indo-European) است، زبان مجاری یک زبان فینو ـ اوگریان (Finno-Ugrian) است که در حقیقت وابسته به فندلاندی، استونیایی و برخی دیگر از زبان‌هایی که توسط مردم درشمال شوروی سابق صحبت می‌شده است.
ریشه زبان مجاری
ریشه زبان مجاری

ریشه زبان مجاری

ریشه زبان مجاری : زبان مجاری زبان مادری حدود شانزده میلیون نفر است. ده و نیم میلیون نفر از این تعداد در کشور مجارستان زندگی می‌کنند. و سه و نیم میلیون نفر نیز به اصطلاح از اقلیت‌هایی هستند که در شهرهای مرزی کشورهای همسایه شامل: رومانی، اسلواکی، صربستان، اتریش و اوکراین زندگی می‌کنند. باقی مجاری‌ها نیز بصورت پراکنده در سراسر جهان پراکنده هستند.

 برخلاف بیشتر زبان‌های اروپایی که متعلق به زبان‌های خانواده هندو ـ اروپایی (Indo-European) است، زبان مجاری یک زبان فینو ـ اوگریان (Finno-Ugrian) است. که در حقیقت وابسته به فندلاندی، استونیایی و برخی دیگر از زبان‌هایی که توسط مردم درشمال شوروی سابق صحبت می‌شده است. لذا زبان مجاری هم در ساختار گرامری و هم در تلفظ متفاوت از اغلب زبان‌های اروپایی می‌باشد. در بیشتر کشورهای اروپایی، یک توریست ِگرسنه ممکن است به سادگی جایی برای غذا خوردن پیدا کند. چرا که کلمه رستوران به فرانسوی ‘Restaurant’، به ایتالیایی ‘Ristorante’، به آلمانی ‘Restaurant’ و به اسپانیایی ‘Restaurante’ می‌شود. ولی در مجارستان ممکن است کماکان با شکمی گرسنه به دنبال یک étterem (رستوران) باشد!

یکی از ویژگی‌های بارز گرامر در زبان مجاری، افزوده شدن یک یا بیش از یک پسوند به انتهای لغات است.

بعنوان نمونه: the restaurant در زبان مجاری می‌شود: az étterem .

زمانی که می‌خواهیم بگوییم: در رستوران (in the restaurant) به جای اینکه از یک لغت مجزا قبل از آن استفاده کنیم پسوند ben را به انتهای لغت رستوران می‌چسبانیم . (az étteremben)

همچنین ببینید

اطلاعات عمومی مجارستان زندگی در مجارستان

اطلاعات عمومی مجارستان

اطلاعات عمومی مجارستانReviewed by زهرا on Feb 25Rating: ۵.۰اطلاعات عمومی مجارستان زندگی در مجارستان زندگی …

در واتساپ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای شروع مکالمه بر روی "مدیر فروش" کلیک کنید.
معمولاً در عرض  چند دقیقه پاسخ می دهیم