سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / گرامر زبان مجاری / نام و نام خانوادگی به مجاری

نام و نام خانوادگی به مجاری

نام و نام خانوادگی به مجاریReviewed by هاشمی on Jan 17Rating: ۵.۰نام و نام خانوادگی به مجاری - آموزش گرامر زیان مجارینام و نام خانوادگی به مجاری در مجارستان نام‌خانوادگی در اول ظاهر می‌شود و در ادامه نام اضافه می‌شود، مانند: Nagy Istvan, Kovacs Erzsebet عنوان "آقا"(.Mr) در مجاری "úr" است و پس از نام‌خانوادگی اشخاص آورده می‌شود، مانند Nagy úr که البته این عنوان مانند زبان انگلیسی یا فارسی کاربرد زیادی در مجاری ندارد

نام و نام خانوادگی به مجاری

név és családnév : نام و نام خانوادگی به مجاری – در مجارستان نام‌خانوادگی در اول ظاهر می‌شود و در ادامه نام اضافه می‌شود، مانند:

Nagy Istvan, Kovacs Erzsebet

در حالی که اسامی خارجی بصورت عادی (ابتدا نام سپس نام‌خانوادگی) بکار می‌روند مانند Robert Stuart

آقا به مجاری :

عنوان “آقا”(.Mr) در مجاری “úr” است و پس از نام‌خانوادگی اشخاص آورده می‌شود. مانند Nagy úr که البته این عنوان مانند زبان انگلیسی یا فارسی کاربرد زیادی در مجاری ندارد. بدین معنی که مثلا اگر کسی را Nagy Istvan صدا کنیم (نام‌خانوادگی + نام) کاملا مودبانه است.

خانم در مجاری:

“خانم” (Mrs.) در مجاری “-né” گفته می‌شود، و به نام‌خانوادگی همسر و یا در انتهای نام متصل می‌شود. همسرِ آقای Nagy Istvan بصورت Nagyné یا Nagy Istvanné می‌آید. کلمه دوشیزه (Miss) کلمه‌ای از مد افتاده در مجارستان تلقی می‌شود. و به ندرت استفاده می‌شود. همچنین کلمه معادلی برای Ms (وقتی ندانیم خانمی ازدواج کرده است یا خیر) در زبان مجاری وجود ندارد.

 نام و نام خانوادگی به مجاری – اگر می‌خواهید کسی را نام ببرید می‌توانید از اسم کوچکشان استفاده کنید. که به شکل رسمی و یا غیررسمی می‌آید. زنان مسن را néni به معنای عمه (خاله) و مردان مسن را bácsi به معنای عمو (دایی) صدا می‌کنند. همچنین این عنوان‌ها می‌توانند با اسامی افراد هم آورده شوند. بطور مثال یک مرد مسن را که Kis Lajos نام دارد می‌توان Kis bácsi یا Lajos bácsi صدا کرد، همسرش Kati را نیز می‌توان Kis néni یا Kati néni صدا کرد. همچنین کلمات Néni و bácsi توسط بچه‌ها برای صدا کردن بزرگسالان استفاده می‌شود.

 

نام و نام خانوادگی به مجاری

شما:  ön,önök,maga,maguk, te,ti

تمامی کلمات بالا معنی “شما” می‌دهد. در موقعیت‌های رسمی از ön استفاده می‌شود. (زمانی که با یک نفر صحبت می‌کنید) و از önök زمانی که با بیشتر از یک شخص صحبت می‌شود استفاده می‌شود. (حالت جمع). مثلا در بخش کنترل گذرنامه، در پذیرش هتل، زمانی که پولی را تبدیل می‌کنید و غیره. این دو شکل در تبلیغ‌ها و پیام‌های بازرگانی، جزوات آموزشی و نیز زمانی که مشتریان را در یک کار تجاری خطاب قرار می‌دهید قابل استفاده‌اند.

Maga (مفرد) و magnuk (جمع) رسمی هستند. این کلمات در بین بزرگسالانی که همدیگر را به خوبی نمی‌شناسند استفاده می‌شوند.

Te (مفرد) و ti (جمع) زمان صحبت با کودکان، دوستان و اعضای خانواده استفاده می‌شود. استفاده از این شکل در بین جوانان بسیار محبوب است و در حال گسترش و استفاده بین افراد مسن‌تر نیز می‌باشد.

افرادی که همدیگر را maga صدا می‌کنند بعد از مدتی می‌توانند تصمیم بگیرند که همدیگر را te خطاب کنند. گاهی مجاری‌ها بصورت سنتی، به هنگام جشن دستانشان را به دستان همدیگر حلقه کرده و نوشیدنی می‌نوشند. البته گاهی هم pálinka (یک نوع عرق مجاری که بین مجاری‌ها بسیار محبوب است) نوشیده و پس از اینکه یک puszi (بوسه) روی گونه یکدیگر رد و بدل کردند سلام (Szisa) می‌گویند.

اگر مطمئن نیستید، صبر کنید و ببینید که یک مجاری از چه فرمی استفاده می‌کند و شما هم همان را استفاده کنید.

آموزش گرامر زبان مجاری

همچنین ببینید

تمرین تلفظ زبان مجاری

تمرین تلفظ زبان مجاری

تمرین تلفظ زبان مجاریReviewed by حسن on Apr 10Rating: ۵.۰تمرین تلفظ زبان مجاریتمرین تلفظ زبان …

در واتساپ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای شروع مکالمه بر روی "مدیر فروش" کلیک کنید.
معمولاً در عرض  چند دقیقه پاسخ می دهیم