سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / کتاب آموزش زبان مجاری / بهتر آموختن زبان مجاری

بهتر آموختن زبان مجاری

بهتر آموختن زبان مجاریReviewed by محمد رضایی on Jan 17Rating: ۵.۰بهتر آموختن زبان مجاریبهتر آموختن زبان مجاری در اینجا به ذکر چند پیشنهاد برای هرچه بهتر آموختن زبان مجاری می‌پردازم، امتحان کنید و خواهید دید که بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

بهتر آموختن زبان مجاری

در اینجا به ذکر چند پیشنهاد برای هرچه بهتر آموختن زبان مجاری می‌پردازم، امتحان کنید و خواهید دید که بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

بهتر آموختن زبان مجاری
بهتر آموختن زبان مجاری

یادگیری لغات:

لغات و اصطلاحات جدید را چندین بار با صدای بلند تکرار کنید. وقتی حدود ده تا از آنها را یاد گرفتید سعی کنید معانی دقیق آن‌ها در زبان فارسی را بیابید. سپس برعکس عمل کنید. هر اصطلاح را چندین بار بنویسید و همزمان با صدای بلند تکرار کنید. (نوشتن به شما کمک می‌کند تا آنها را بخاطر بسپارید.)، می‌توانید لغات مجاری را که می‌بایست یاد بگیرید بر روی کارت‌های مجزایی بنویسید. معنی فارسی آنها را نیز در پشت همان کارت بنویسید. به یک طرف کارت نگاه کرده و سعی کنید طرف دیگر را به یاد بیاورید. (فِلَش کارت)

مطالعه گرامر:

بهتر آموختن زبان مجاری – بجای اینکه صرفاً قوانین انتزاعی گرامر را یاد بگیرید همیشه مثال‌های داده شده را یاد بگیرید. این کار به شما می‌آموزد که قانون مربوطه را بهتر بخاطر سپرده و هرجا لازم است استفاده کنید. به یاد داشته باشید که فهمیدن گرامر تنها پله اول است، زمانی که به زبان مادری خود صحبت می‌کنید نیازی نیست فکر کنید که چه ساختاری را استفاده کنید. برای اینکه همین کار را بر روی یک زبان خارجی انجام دهید نیاز به تمرین بسیار دارید. بنابراین، وقتی می‌بینید هنوز ساختارهای استفاده شده در بخش قبلی را با دل و جان یاد نگرفته اید، هیچ وقت برای رفتن به بخش بعد عجله نکنید. یعنی تا زمانی که قادر باشید با استفاده از ساختار جدیدی که یاد گرفته اید، خودتان جملات جدید بسازید، در غیر اینصورت، حتی اگر کتاب را تمام هم بکنید. همیشه با ساختن جمله مشکل خواهید داشت. خوبیِ مطالعه در منزل این است که زمانتان را خودتان تعیین می‌کنید و وقت بیشتری بر روی درس‌های دشوارتر می‌گذارید.

مطالعه مکالمه‌ها و متون:

ابتدا تمامی جملات را بلند تکرار کنید. سپس فرض کنید که شما یک مجاری هستید و تمام مکالمه یا متن را بازی کنید. نقش تمامی شخصیت‌ها را بازی کنید.

بهبود بخشیدن به تلفظ و درک شما از زبان مجاری:

بهتر آموختن زبان مجاری- سعی کنید در کلاس‌های زبان مجاری شرکت کنید و یا با مجاری‌ها صحبت کنید. اگر دسترسی ندارید سعی کنید به پادکاست‌ها و یا اخباری که به زبان مجاری است گوش دهید. اگر بسیاری از آن را متوجه نمی‌شوید نگران نشوید، فقط به زبان مجاری گوش دهید. حتی اگر مشغول انجام کار دیگری هستید تا به ریتم، تلفظ، زیر و بمِ صدای لغات عادت کنید. هنگامی که نقش شخصیت‌ها را بازی می‌کنید و یا از روی کتاب می‌خوانید، صدای خود را ضبط کنید. سپس آن را با صدای گوینده در دیسک فشرده همراه کتاب مقایسه کنید. روی بهبود بخشیدن به یک چیز تمرکز کنید: تلفظ، نحوه ادای کلمات و استرس روی سیلاب‌های درست در هر کلمه.

بهبود روان‌خوانی زبان مجاری :

زمانی که یک لغت یا عبارت جدید را یاد می‌گیرید، همیشه سعی کنید آن را توسط خودتان در جمله‌ای استفاده کنید. در سطوح پیشرفته‌تر سعی کنید لغاتی هم‌معنی نیز پیدا کرده و استفاده کنید. اگر نتوانستید سعی کنید معنی آن‌ها را به زبان مجاری بیان کنید.

با فکر کردن تمرین کنید. بدین معنی که حتی اگر زمان اندکی برای آموختن زبان مجاری دارید، همواره عادت کنید اسامی اشیاء دور و برتان را به زبان مجاری با خودتان تکرار کنید. مثلاً زمانی که سر کار می‌روید. زمانی که منتظر اتوبوس هستید. یا زمانی که لباس‌هایتان را می‌شویید. در ابتدا تنها باید مکالمه‌ها یا متون را تکرار کنید و سعی کنید جملات مشابهی بسازید. بعدها خواهید توانست کاری را که مشغول انجام آن هستید را به زبان مجاری بگویید. و یا فقط سعی کنید به مجاری فکر کنید تا به زبان فارسی. در ابتدا ممکن است برایتان اندکی سخت باشد. ولی پس از مدتی با عادت کردن به آن آسانتر می‌شود.

مکالمه‌ها، متون و یا گفتگوها و آنچه را که در بخش تمارین آمده، با جان و دل یاد بگیرید. مسلما در زندگی واقعی قادر نیستید دقیقا عین همان جملات را استفاده کنید . ولی این کار به شما کمک می‌کند تا جملاتی کاملا مشابه و هم معنی بسازید. حتی اگر در حالت عادی انسان کم حرفی هستید و معمولاً پاسخ کوتاه به سوالات می‌دهید، در این کتاب سعی کنید جواب تمارین را کامل بدهید.

آموزش گرامر زبان مجاری

همچنین ببینید

تلفظ زبان مجاری

تلفظ زبان مجاری

تلفظ زبان مجاریReviewed by رضا on Feb 9Rating: ۵.۰تلفظ زبان مجاری آموزش زبان مجاری به …

در واتساپ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای شروع مکالمه بر روی "مدیر فروش" کلیک کنید.
معمولاً در عرض  چند دقیقه پاسخ می دهیم